Zarządzanie wspólnotą mieszkaniową
Proponowany zakres zadań zawsze jest dostosowany do specyfiki danej Wspólnoty i w zależności od Klienta może obejmować m.in. zagadnienia:
Administracyjne zarządzanie wspólnotą mieszkaniową:
- utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, wody, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci
- dokonywanie rozliczeń zużycia wody w lokalach (dwa razy w roku lub w razie indywidualnej potrzeby częściej)
- dbanie o zadowolenie mieszkańców, informowanie i natychmiastowe rozwiązywanie zgłaszanych problemów
- stałe dyżury administratora na terenie nieruchomości
- dostęp dla mieszkańców do własnych rozliczeń poprzez witrynę WWW
- prowadzenie i dostarczanie korespondencji w imieniu i na rzecz Wspólnoty
- przeprowadzanie okresowych wizytacji i obchodów nieruchomości poprzez administratora
Techniczne zarządzanie wspólnotą mieszkaniową:
- zapewnienie usług serwisowych dla urządzeń technicznych wymagających stałego nadzoru (np. wind) przez wyspecjalizowane firmy
- wykonywanie bieżącej konserwacji i napraw w części wspólnej nieruchomości, a w szczególności dokonywanie napraw i remontów budynku, jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, wody, gazu, domofonu, a także remontów i napraw innych urządzeń należących do wyposażenia części wspólnej nieruchomości
- usuwanie awarii i ich skutków w nieruchomości wspólnej
- nadzorowanie wykonywania napraw zleconych w nieruchomości
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego
- przygotowanie wraz z zarządem rocznego planu gospodarczego, w tym planowanych wydatków z funduszu remontowego
- koordynacja remontów lub modernizacji budynku zgodnie z planem gospodarczym zatwierdzonym prawomocną uchwałą właścicieli lokali.
Prawne zarządzanie wspólnotą mieszkaniową:
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w pierwszym kwartale każdego roku, sporządzanie niezbędnych dokumentów, archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej – prowadzenie księgi udziałów
- przygotowanie i doprowadzenie do uchwalenia wymaganych prawem uchwał potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Wspólnoty oraz nadzór nad ich wykonaniem
- pomoc przy zawieraniu umów o dostawy, roboty bądź usługi, związane z realizacją zadań wymienionych wyżej, kontrola prawidłowości wykonania tych umów
- windykacja przedsądowa należności z tytułu dodatkowych przychodów z nieruchomości
- windykacja sądowa (na życzenie Wspólnoty)
- monitorowanie ważności ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych obiektów budowlanych położonych na terenie nieruchomości wspólnej, a także ubezpieczenia Wspólnoty od odpowiedzialności cywilnej; prowadzenie postępowań mających na celu uzyskanie odszkodowań za ewentualnie powstałe szkody
- reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty przed Sądami Powszechnymi i innymi organami Administracji Państwowej.
Księgowe zarządzanie wspólnotą mieszkaniową:
- prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z odrębnymi przepisami
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego i przekazanie go wszystkim właścicielom lokali
- pobieranie od właścicieli lokali miesięcznych opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej
- terminowe dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy.